Femke Verboven en Thomas Waterlot eerste ingeschreven studenten nieuwe academiejaar UHasselt

Aan Universiteit Hasselt zijn de inschrijvingen gestart. Femke Verboven uit Leopoldsburg en Thomas Waterlot uit Herk-De-Stad zijn de eerste ingeschreven studenten. Femke Verboven kiest voor de opleiding revalidatiewetenschappen, Thomas Waterlot schreef zich in voor de opleiding rechten. De twee nieuwe studenten werden vanmorgen persoonlijk ontvangen door rector Bernard Vanheusden en ontvingen een geschenkbon voor de campusshop.

Eerste Inschrijvingen Academiejaar 24 25 Eerste Inschrijvingen Academiejaar 24 25
Eerste Ingeschreven Student Femke Verboven

Interesse in kinesitherapie

“Ik heb jarenlang aan turnen gedaan, en heb helaas vaak gekampt met blessures. Dat heeft mijn interesse gewekt om te kiezen voor revalidatiewetenschappen”, vertelt Femke Verboven, de eerste ingeschreven student voor het nieuwe academiejaar aan Universiteit Hasselt. “Ik moet nu ook nog steeds langsgaan bij de kinesist, het idee dat ik dat later kan worden spreekt me daarom heel erg aan. Hopelijk kan ik later ook heel wat mensen helpen.”

Later advocaat worden

Ook Thomas Waterlot moest niet lang nadenken om zijn studierichting te kiezen. “Ik ga volgend academiejaar rechten studeren. Die materie en dan vooral de advocatuur, het leren pleiten, spreekt me heel erg aan. Ik wil ook graag advocaat worden”, vertelt Thomas Waterlot. “En waarom ik voor UHasselt koos? Omdat het onderwijsmodel me heel erg aansprak. Vooral die lessen in kleine groepen, nauw contact met je medestudenten, dat lijkt me leuk. Ik kijk er in ieder geval erg uit om te starten met de lessen.”

De twee eerste ingeschreven studenten werden vanmorgen persoonlijk ontvangen door Bernard Vanheusden, rector van UHasselt. Allebei ontvingen ze een cadeaubon van 50 euro van de campusshop en net als alle andere nieuw ingeschreven studenten kregen ook zij een hoodie van Universiteit Hasselt.

Thomas Waterlot Eerste Ingeschreven Student Uhasselt

Infodagen

Inschrijven aan UHasselt kan van 27 juni tot 10 juli en daarna opnieuw vanaf 18 augustus. Er zijn deze zomer ook nog twee infodagen waarop je meer te weten komt over studeren aan UHasselt, en dat op 4 juli en 29 augustus.

Inschrijven kan via www.uhasselt.be/inschrijven.

Meer cases over
Technologie